„Vozovka je v těchto místech sledována teplotními čidly. Jakmile venkovní teplota poklesne a hrozí tvorba náledí, dojde k automatickému postřiku silnice solankou. Tím pádem je zde komunikace ošetřena daleko rychleji, než kdyby se čekalo na průjezd údržbových vozidel,“ uvedl Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarské správy Ředitelství silnic a dálnic.
Náklady na nákup a instalaci tohoto zařízení platilo ŘDS ze Státního fondu dopravní infrastruktury a celková částka dosáhla k šestatřiceti milionům korun bez DPH. Součástí zařízení jsou nejen čidla a pásy s tryskami ve vozovce, ale také meteostanice sledující vývoj počasí, čerpací stanice a nádrž na solanku. „Ta má objem zhruba šestnáct kubíků a proto počítáme, že ji bude třeba doplnit tak jednou za sezonu. Ale uvidíme, jaká bude letošní zima,“ pokračoval dále ředitel.