„V současné době trvá lhůta pro nabytí právní moci stavebního povolení. Pokud to dobře dopadne, budou moci Lesy ČR přistoupit ke kácení stromů v tomto úseku,“ upřesnil aktuální situaci starosta Nového Strašecí Karel Filip. Ve hře jsou kromě lesního úseku mezi Novým Strašecím a Řevničovem také obchvat Řevničova a obchvat Lubence.
Karel Filip také potvrdil, že 5. října se sešla hodnotící komise, která by měla rozhodnout o výběru nejvhodnější nabídky. Stěžejní jsou dny do konce měsíce. Právě do posledního října je totiž šance se proti výsledku výběru odvolat. „Pokud vše dobře dopadne, mohlo by se se stavbou začít ještě tento rok,“ doufal novostrašecký starosta. Dodejme, že stavba v úseku Nové Strašecí – Řevničov je povolena už od května 2017, kdy souhlas se stavbou vydal Městský úřad v Rakovníku. Letos v létě se mluvilo o zahájení stavby v listopadu. Tedy za necelý měsíc.
Stavět se ale mělo podle předchozích plánů už v minulém roce, ani tento termín však nevyšel. Není proto divu, že starostové dotčených obcí, kteří se už několik let pravidelně scházejí na jednáních s kompetentními osobami a institucemi, jsou neustálým oddalováním stavby značně rozladěni.
Dálnici společnými silami připravují už od roku 2011, kdy vzali iniciativu do svých rukou. V roce 2013 dal stát 70 milionů korun na výkup pozemků. O dva roky později se starostové s žádostí o pomoc obrátili na prezidenta Miloše Zemana.
Stejná skepse spojená s obavami panuje také mezi obyvateli postižených lokalit, kterým nadměrný provoz nákladní dopravy ničí nejen domy a majetek, ale také zdraví.
Kromě toho je absence dálnice D6 podle některých politiků také příčinou, proč zůstává okres Rakovník nejchudším regionem Středočeského kraje. Navíc zde ubývá počet obyvatel.„Je to špatnou dopravní obslužností. Práce tady je, zaměstnavatelé v průmyslové zóně si stěžují, že mají dost pracovních míst, ale málo zaměstnanců. Lidé se odsud často stěhují za prací do Prahy,“ řekl pro ČTK koncem loňského roku rakovnický starosta Pavel Jenšovský.