Tři úseky dálnice D6, jejichž stavbu oddálily loňské komplikace s platností EIA, začnou růst ještě letos – ale až v poslední chvíli. Ředitelství silnic a dálnic získalo počátkem října stavební povolení a počítá se zahájením staveb o celkové délce přes 14 kilometrů v průběhu listopadu. Hotové budou v roce 2020.
Dálnice D6 je sice téměř z poloviny hotová, ale je to hlavně zásluha její západní větve z Karlových Varů do Chebu. Naopak mezi Prahou a Karlovými Vary se řidiči po 38 letech budování projedou pouze zhruba po 30 kilometrech u Prahy a izolovaném čtyřkilometrovém úseku na pomezí Karlovarska a Lounska. Na dohled je prodloužení bezmála o polovinu díky třem souběžně rostoucím úsekům. Stavba by měla začít ještě před koncem roku. Zbrzdily ji přitom problémy s platností EIA.
Že ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení pro úseky Nové Strašecí – Řevničov, Řevničov, obchvat a Lubenec, obchvat, upozornil Karlovarský kraj. Pro něj představuje dálnice D6 kýžené rychlé spojení krajského města s Prahou. „Nedostavěná D6 stále trápí nejen naše občany, ale stěžují si i návštěvníci, kteří k nám přijíždějí ve směru od Prahy. Věřím, že se zdárně podaří dokončit výběrová řízení na zhotovitele staveb a nic nebude stát v cestě tomu, aby práce mohly začít,“ podotkla hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO).
Když v září bilancoval premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) se svým ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO), připomněl, že dosud nezačala žádná z prioritních staveb, kterým loni vláda zajistila urychlení procesu posouzení vlivu na životní prostředí (EIA), aby se příliš nezpozdily. „Naše dálniční a silniční síť se stává brzdou hospodářského růstu,“ poznamenal také po jednání s ministrem dopravy. Trojice úseků D6 tak nakonec téměř po roce od vydání náhradních stanovisek o vlivu na životní prostředí začne vznikat jako první z prioritních staveb.