l   Praha - Karlovy Vary - Cheb

Novinky

Dálnice D6

Další důležitý posun v dostavbě dálnice D6

28. 1. 2017

Vydání stavebního povolení na výstavbu obchvatů obcí Krušovice a Řevničov je již podle ministerstva na cestě. Slaný, Řevničov – Výstavba přeložky silnice I/16 Slaný – Velvary, na kterou čekají obyvatelé obou měst a vesnic na trase už více jak pětatřicet roků, bude zahájena co nejdříve. Jelikož se jedná o nejlépe připravenou stavbu v republice, téměř nic už nebrání tomu, aby byla zahájena. Podle nejnovější informace z ministerstva zemědělství je i nadále prioritou také stavba dálnice D6 konkrétně obchvat obce Lubence – Stavba D6 Lubenec – obchvat, I. etapa, a dvě na sebe navazující stavby – obchvat obcí Řevničov, Krušovice – Stavba D6 Řevničov, obchvat a Stavba D6 Nové Strašecí – Řevničov. Vydání stavebního povolení je na cestě.

V případě silnice I/16 mezi Slaným a Velvary se jedná o třináctikilometrový úsek, který bude hrazen ze státního rozpočtu a vyjde na více jak miliardu korun. Jak potvrdil mluvčí ŘSD Jan Rýdl, má o výstavbu zmíněného úseku v současné době zájem celkem patnáct firem. Součástí projektu jsou dvě mimoúrovňové křižovatky a deset mostů.

Po získání všech pozemků pro stavbu může být vydáno stavební povolení. Kvůli výskytu vzácného brouka páchníka hnědého byl projekt před časem prověřován úřady dohlížejícími na životního prostředí. Lokalitu Slánsko – Byšeňský potok, kde se brouk nachází, by stavba neměla ohrozit.

Po nové silnici by mohli první řidiči vyjet už za tři roky.

Po dostavbě dálnice D6 spojující Prahu a Karlovy Vary volají obyvatelé obcí a a starostové už desítky let.

Nadměrný provoz nákladní dopravy zde totiž ničí nejen domy, ale i zdraví lidí. Kromě toho podle některých politiků je absence dálnice D6 také příčinou toho, proč zůstává okres Rakovník nejchudším regionem Středočeského kraje. Navíc v okrese ubývá počet obyvatel.

„Je to špatnou dopravní obslužností, práce tady je, zaměstnavatelé v průmyslové zóně si stěžují, že mají dost pracovních míst, ale málo zaměstnanců. Lidé se často stěhují za prací do Prahy,“ řekl koncem loňského roku ČTK Pavel Jenšovský, starosta Rakovníka.

Dostavba dálnice přitom byla v ohrožení, kvůli staré posouzení vlivu stavby na životní prostředí, tedy takzvanou EIA. Nakonec se ale vládě, jelikož na dostavbu budou potřeba peníze z Evropské unie, dohodnout s Evropskou unií.

„Finální dohoda s Evropskou komisí o EIA je ukázkou efektivní spolupráce mezi Českou republikou a Evropskou komisí. Podařilo se nám odblokovat neblahé dědictví předchozích vlád a nyní konečně můžeme plynule dostavět dopravní tepny v České republice za výrazné pomoci evropských prostředků,“ nechal se v minulém roce slyšet premiér Bohuslav Sobotka.

Zdroj: Rakovnický deník

Obsah těchto webových stránek je tvořen informacemi poskytnutými Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, projekčními, konzultačními a stavebními podnikateli a vlastní činností autorů těchto stránek. Veškerá práva majitelů autorských práv jsou vyhrazena. Veškeré informace v podobě fotografií, animací, vizualizací, filmových materiálů a textů uveřejněných na této webové prezentaci jsou povoleny pouze pro domácí použití. Toto omezení vylučuje použití těchto informací k jakékoliv veřejné produkci, televiznímu šíření, výrobě kopií, pronájmu, půjčování, prodeji neoprávněnými osobami apod. Porušování autorského práva je trestným činem, za který může být pachatel potrestán trestem odnětí svobody v trvání až 5 let a peněžitým trestem do výše 5.000.000,- Kč.

Pokud má jakákoliv právnická nebo fyzická osoba zájem o použití těchto informací jiným než povoleným způsobem, je povinna oficiálně zažádat o souhlas majitele autorských práv, tj. ŘSD ČR na e-mailovou adresu posta@rsd.cz
© 2015 Ředitelství silnic a dálnic ČR