Rychlostní komunikace je v řešeném úseku vybudována v kategorii R 24,5/100. Vykazuje řadu poruch, které způsobují snížení bezpečnosti provozu a její oprava je nanejvýš potřebná. V předmětném úseku je 8 mostních objektů, v trase jsou čtyři mimoúrovňové křižovatky.
Oprava bude podle požadavku objednatele v návaznosti na místě a rozsahu poškození vozovky provedena jedním z těchto šesti způsobů:
A. Recyklace konstrukčních vrstev netuhých vozovek za studena na místě a zesílení vozovky (SROSM)
Vzhledem k charakteru poruch a finančním prostředkům určeným k opravě se jako nejvhodnější způsob opravy těžce poškozené vozovky (vykazující trvalé deformace, vyjeté koleje, velké množství výtluků doprovázených síťovými či mozaikovými trhlinami) jeví odstranění porušených krytových vrstev vozovky, zlepšení podkladních vrstev metodou recyklace za studena, vyztužení vozovky geosyntetikem a položení nových vrstev obrusu.
Niveleta vozovky tak bude zvýšena o cca 6 cm. Základní příčina poruch definovaná v předchozí kapitole tak sice odstraněna nebude, ale výrazným zlepšením únosnosti podkladní vrstvy a pokládkou nové kvalitní ložné a krytové vrstvy dojde k podstatnému prodloužení životnosti vozovky.
Pracovní postup:
1. odfrézování degradované vozovky v tl. 6 cm
2. technologické zlepšení podkladu metodou recyklace za studena na místě v tl. zbývající asfaltových vrstev (cca 11 cm) a částečně spodní podkladní vrstvy z cementové stabilizace nebo štěrkodrti v celkové tloušťce 18 cm
3. spojovací postřik na povrch vrstvy SROSM v množství 0,5 kg/m2; TP 162
4. výztužné geosyntetikum určené pro vyztužování asfaltových povrchů
5. ložná vrstva ACL 22, 70 mm; ČSN EN 13108-1:2008 (ABVH I 70 mm)
6. spojovací postřik na povrch vrstvy ACL v množství 0,25 kg/m2
7. obrusná vrstva SMA 11, 40 mm; ČSN EN 13108-5:2008 (AKM I 40 mm)
B. Zesílení vozovky
Zesílení vozovky bude provedeno v místech, kde již byla komunikace opravena a v současnosti nevykazuje žádné viditelné poruchy. Tato úprava jednak přispěje k prodloužení délky životnosti konstrukce a dále eliminuje vytvoření „schodu“, který by na rozhraní zesilované a nezesilované konstrukce vznikl. Stávající obrusná vrstva bude důkladně očištěna a případné drobné poruchy (úzké trhliny, pracovní spáry) opraveny. Na povrch takto připravené asfaltové vrstvy:
1. spojovací postřik v množství 0,25 kg/m2
2. obrusná vrstva SMA 11, 40 mm; ČSN EN 13108-5:2008 (AKM I 40 mm).